Logo für diese Website

Profil

Sehr geehrtes Leser/in,

mit großem Interesse bewerbe ich mich um die Position als Java Software Engineer . Die Möglichkeit, an einer modernen, cloud-nativen Microservices-Plattform mitzuwirken, die Innovation und technische Exzellenz vereint, spricht mich sehr an.

Ich verfüge über fundierte Kenntnisse in Java und Spring Boot sowie praktische Erfahrung im Entwurf und in der Implementierung von verteilten, ereignisgesteuerten Systemen. In meinen bisherigen Projekten habe ich Microservices-Architekturen entwickelt, Kafka für asynchrone Kommunikation eingesetzt und mit AWS sowie Kubernetes skalierbare Cloud-Lösungen aufgebaut. Dabei lege ich großen Wert auf sauberen, wartbaren Code, hohe Systemstabilität und durchdachte Observability mit Tools wie Grafana und Prometheus.

Was mich besonders begeistert, ist der Fokus auf skalierbare und benutzerorientierte Softwarelösungen, die echten Mehrwert schaffen. Ich arbeite gerne in internationalen, interdisziplinären Teams und bringe dabei sowohl technisches Know-how als auch kommunikative Stärke ein, um gemeinsam nachhaltige Lösungen zu entwickeln.

Ich bin überzeugt, dass meine Erfahrungen im Bereich Cloud-native Entwicklung, Event-driven Design und Microservices-Architektur einen wertvollen Beitrag zu Ihrem Team leisten können. Gerne überzeuge ich Sie in einem persönlichen Gespräch von meiner Motivation und meinem Engagement.

Vielen Dank für Ihre Zeit und Ihr Interesse. Ich freue mich auf Ihre Rückmeldung.

Mit freundlichen Grüßen
Yousef A. Ahmed

Berufsbezogene Bildung

2018 – 2022
New York Institute of Technology, New York, USA B.Sc. in Electrical and Computer Engineering, Cum Laude
2023 – Present
Arab Academy for Science and Technology M.Sc. in Computer Engineering

Berufserfahrung

May 2022 – Sept 2023
Lam Research Corporation Software Engineer

– Collaborated with an Agile team to enhance internal tooling used for parsing and visualizing robotic arm event data.
– Implemented assigned features and fixes in a C#-based desktop application, following team-defined specifications and coding standards.
– Worked on data parsing logic to convert raw robotic arm events into structured, human-readable formats.
– Contributed to data visualization modules, enabling graphical representation of operational statistics for analysis and diagnostics.
– Utilized JavaFX for UI components where applicable, integrating with the C# application to deliver interactive user experiences.
– Participated in daily standups, sprint planning, and code reviews, gaining hands-on exposure to Agile software development practices.

Sept 2023 – Dec 2023
BIMeta Corporation Simulation Software Engineer

– Developed a real-time 3D simulation platform in Unity, combining architectural visualization with game engine features.
– Implemented authentication and player data management using Firebase and PlayFab.
– Built and integrated multiplayer networking systems using Mirror for synchronized simulation logic.
– Designed and optimized interactive tools enabling users to create, modify, and explore simulated environments.
– Collaborated on the platform’s architecture to ensure scalability, performance, and smooth user experience.
– Applied game engine principles to simulation software, bridging visualization, interactivity, and data-driven features.

Dec 2023 – Jan 2025
Param Labs Inc Software Engineer

– Designed and implemented backend services using Django, including authentication, API endpoints, and core logic.
– Developed frontend applications with React, ensuring responsive design and interactive user experiences.
– Built and maintained NoSQL database structures with MongoDB to handle scalable data storage and retrieval.
– Integrated applications with third-party APIs and messaging platforms, enabling real-time user interaction.
– Applied full-stack development practices, covering database design, business logic, and deployment.
– Collaborated across the software lifecycle, from architecture design to optimization and production release.

Dec 2019 – Present
Freelancer, Upwork Freelance Game Developer

– Designed and developed 2D and 3D games using Unity and C#, targeting mobile and PC platforms.
– Delivered client projects and personal titles from prototype to deployment, ensuring smooth gameplay and performance.
– Implemented core gameplay systems, custom physics, AI behaviors, UI/UX interfaces, and scene transitions.
– Published projects on platforms like Steam and Google Play.
– Applied Agile practices (kanban boards, iterative delivery) in solo and collaborative freelance work.

Fähigkeiten
c#C++JavajavascriptphpPythonTypeScript
Lebenslauf Drucken

Anmelden

Anmelden

Passwort Vergessen

Warenkorb

Warenkorb

Teilen